تغذیه بارداری پارت 2

همانطور که در بخش اول این موضوع گفته شد،در دوران بارداری تغذیه سالم بسیار مهم بوده و حجم تغذیه نیازی به تغییر نسبت به دوران عادی ندارد.به همین منظور به نکات زیر توجه داشته باشید:
برای احتیاط تنها میزان کمی از نوشیدنی های کافئین دار مصرف کنید. حداکثر 2-3 فنجان قهوه و یا 4 فنجان چای سبز و یا سیاه مجاز است. توجه: چای سرد ، نوشیدنی کولا ، قهوه سرد ، نوشیدنی انرژی زا و موارد مشابه نیز می توانند حاوی کافئین باشند.

برای احتیاط از آب میوه های تازه و حرارت ندیده از میوه و سبزیجات در آب میوه فروشی ها و رستوران ها استفاده کنید.

از نوشیدنی ها حاوی کینین(گنه گنه ) مانند آب تونیک (نوشابه گازدار حاوی عصاره تلخ جوهر گنه گنه)، لیمو تلخ و موارد مشابه اجتناب کنید.